4 november 2008

Wolderwijdloop Huizen oktober 2008

Wolfskamerloop - een regenachtige dag

De Loopgroep2000 herfstloop was een echte zomerwedstrijd vergeleken met de vandaag gelopen Wolfskamerloop in Huizen. Een KNAU wedstrijd over 10 km en tevens de clubkampioenschappen van de Veteranen Nederland oftewel avVN. Naast lid te mogen zijn van het mooie Running2000 ben ik ook nog lid van avVN. Een club speciaal in dienst geroepen voor de oudere hardlooprakkers onder ons.
De Wolfskamerloop mag wat mij betreft een halve cross genoemd worden. Een stuk verharde weg gevolgd door onverharde paden, schelpen paden en een glooiend landschap waar de 7 Heuvelloop bijna jaloers op mag worden. Een wedstrijd die mij eigenlijk niet zo ligt. Ik hou niet zo van crossen. Je wordt er wel sterk van zeggen ze. Dus misschien wel een goede training om na een periode van een voetblessure straks weer eens lekker te kunnen knallen op de 10km.
Weinig duurloop gedaan in de afgelopen weken, dus nog niet helemaal klaar voor een mooie 10 km tijd. Wel goede tijden gelopen bij de wedstrijden van Loopgroep2000 op de 5km. Maar voordat de winter invalt hoop ik nog op een mooie 10km tijd.Het was dus regenachtig, winderig en vies hardloopweer in Huizen. Maar dit alles moest getrotseerd worden om mijn kampioenstitel bij avVN te verdedigen. Nu viel er dit jaar niet zoveel te verdedigen, want veel lopers van avVN bleven volgens mij liever thuis bij de kachel. Maar zoals Gretha Smit ooit zei.... als je er niet bent, kun je ook niet winnen. En ondanks ene magere opkomst toch een heerlijke strijd geleverd met wat andere lopers. Vooral met Frans Looijer van GAC Hilversum was het een leuke strijd gedurende de 2 rondjes van 5km. Windje tegen, glooiing op, modderig bospad af, schelpenpad af. Van de ene afwisseling naar de andere. Wel met 4 snelle km's achter elkaar. Maar ieder jaar snap ik niets van die 5e km. Elk jaar wordt die minstens 30 seconde langzamer gelopen als de andere. Vele km's onder of op de 3.45 en dan die waardeloze 5e km. Het schelpenpad? Net te lang?..... Ik weet het niet. Dus deze km's hielden mij ook nu weer af van een mooie tijd ergens in de 37min, maar geeft mij wel hoop op de volgende 10km wedstrijd. Hopelijk tijdens de al snel naderende Zandenplasloop. De drukst bezochte loop van Loopgroep2000. Een stuk drukker dan de Herfstloop in Lelystad. Snap niet dat daar de opkomst niet groter is. Een mooi snel parcours en net zo goed en gezellig als al die andere lopen in het rijtje van 5.
In het achterhoofd speelt de strijd die straks misschien wel aangedaan gaat worden met Running2000 paradepaardje Melanie Spruit. Of met John de Vries, die ook lekker op dreef is de laatste tijd. Ach, we zullen wel zien wat het gaat worden. In ieder geval nog wat advies inwinnen bij Henk hoe na een periode van weinig training km's weer snel een goede 10km gelopen kan worden. Henk die trots is op zijn snelle dames.... en gelijk heeft hij want er zitten een paar kanjers bij. Maar ook al zien we het niet altijd in de uitslagen, de Running2000 mannen doen het ook niet slecht. Onder de noemer van allerlei andere verenigingsnamen staan ook zij vaak op het podium. Wout Mensink lid van vele clubs, ikzelf lid van o.a. avNijkerk, avZuidwal. Er wordt wat afgemaild om de juiste mooie clubnaam achter de uitslag te krijgen. De enige echte..... Running2000. Terwijl ik dit alles schrijf slaat de regen nog steeds tegen het zolderraam. Een regenachtige dag gaat langzaam teneinde. De wintertijd is begonnen. Een regenachtige dag die even geleden na een bezoek op de website van avVN toch nog wat zonneschijn gaf. Clubkampioen 45-50 van Veteranen Nederland.

Geen opmerkingen: