4 november 2008

Vechtloop Juni 2008

Vechtloop: Nieuwe PR of toch niet?

Zoals Henk Mentink al verschillende malen heeftopgemerkt loop ik ieder jaar weer dezelfde wedstrijden. En gelijk heeft hij. Saai? Misschien wel, maar de Vechtloop zeker niet. Dus ook dit jaar weer tijd voor deze leuke loop in Weesp. Een loop over verschillende afstanden. 10, 15 en 21.1 km. Ik heb me zoals ieder jaar weer ingeschreven voor de 15 km loop.
Een heen en weer parcours van 7.5 km dat de polders tussen Weesp en Naarden doorkruist. Goed verzorgt en leuk om weer bekende lopers van een jaar geleden tegen te komen. En dan natuurlijk de test of noeste training arbeid beloond wordt met een mooie tijd. Eerdere lopen zijn wat tegen gevallen, maar ik voel me goed en heb er zin in. Enige minpunt is natuurlijk de stevige bries waarmee we op de terugweg te maken gaan krijgen. De laatste km's afleggen met tegenwind en enig verzuurde benen is nog steeds niet mijn geliefde bezigheid. De eerste km's na de start worden met mooie tijden afgelegd. Hopelijk niet te hard van stapel. Na 5km klok ik 18.31. Een snellere tijd dan de laatste 5km loop. De km's daarop worden heel stabiel afgelegd 3.50 per km.
En dan het keerpunt..... Die is dit jaar toch echt verder weg als andere jaren zegt het gevoel. En ja hoor we klokken 4.30 op km 8. Daar gaat al de gewonnen tijd. 40 seconden langzamer als de km's 6,7 en 9. Na km 10 komt helaas toch iets de klad in de km tijden. Tegenwind en zware benen laten de tijden wat oplopen. Vooral km 13 en 14 is flink doorbijten. Het klokje geeft nog steeds een eindtijd ergens in de 58 minuten aan. Dus laatste km nog wat aangetrokken en weer terug op de 3.50 voor deze km. Met een piep van de Championchip klok ik een tijd van 58.53. Een tijd goed voor een 2 plek, maar geen tijd voor PR. Maar wel dus met het mooie Running2000 shirt op het podium.
Met wat medelopers bespreken we de 8ste km. Ik opper dat die 200 meter te lang is geweest. Gewoon 40 seconden te lang. De loper met GPS heeft inderdaad iets meer dan 1200 meter geklokt. Met wat eenvoudig rekenwerk kom je dan op een tijd van 58.13 wat voor mij een veteranen PR had betekend. Maar goed 't is niet anders.... er staat 58.53 in de boeken en hebben we een mooie uitdaging voor de volgende 15km loop. Ook een mooie uitdaging voor Wout Mensink, de snelle veteraan van Running2000. De 58.53 is namelijk een 45+ Running2000 clubrecord en die mag hij, of natuurlijk iemand anders, uit de boeken gaan lopen. Maar ik hoop er natuurlijk wel even van te mogen genieten.

Geen opmerkingen: