9 november 2008

LOKO loop - Zeewolde

LOKO loop - Zeewolde - 9 novemberber 2008

Na een gisteren een goede 10km te hebben gelopen was het vandaag de test hoe het zou gaan tijdens de LOKO loop. De LOKO loop is een serie van 6 lopen en is er een klassement. Dit voor de 5 en 10km. Ik heb hier vorig jaar ook aan meegedaan. Niet op de 10km maar op de 5km. Dit omdat deze lopen vaak net een dag na de serieuze wedstrijden van o.a. Loopgroep2000 zijn.
Dus met nog wat "poep" in de benen stond ik weer aan de start. De helft van de 5km gaat over verharde wegen en de andere helft meer over bospaden. Waarvan km 3 en 4 wat gladde bochten kennen. Ook Rob Stuber was dit jaar weer van de partij. Een jonge senior waaraan ik mij vorig jaar altijd lekker aan kon optrekken. Hij komt langzaam in de kracht van zijn leven dus ik had dit jaar niet de verwachting dat ik hem echt bij kon gaan houden. En inderdaad.... al bij de start speerde hij weg. Vorig jaar liepen we de eerste km's nog samen, maar hij nam nu gelijk wat voorsprong om uiteindelijk in een hoge 17 als eerste over de streep te komen. Ik kwam er in een kleine 30 seconden achteraan in een eindtijd van 18.23. Geen slechte tijd gezien de westrijd van gisteren en de soms glibberige bochten die ook wat tijd kosten. Ook zeker een vooruitgang ten opzichte van vorig jaar. Toen heb ik deze tijd niet kunnen lopen op dit parcours. Zat dan meestal in de hoge 18. Ook dit keer weer de slechtse km op km 4. Die gaat altijd een seconde of 10 langzamer. Volgende keer maar eens goed op letten dat we hier wat meer aanzetten.
Helaas verder weinig tegenstand gehad in mijn klasse en mag de lokoloop best wat drukker bezocht gaan worden.

Geen opmerkingen: