4 november 2008

Hamersveldloop Juni 2008

Getogen in het allerdunste Running2000 shirt ga ik op weg naar Leusden. 23 juni. De Hamersveldloop. De temperatuur is deze zondag een echt zomerse temperatuur. Meer dan 27 graden en een behoorlijk hoge luchtvochtigheid. Zware omstandigheden. Niet echt ideaal loopweer.
Een snelle tijd kan je dan wel weer vergeten. Maar toch besloten om mee te doen. Het is mijn eerste KNAU wedstrijd dit jaar en we kunnen ons eens op de 10 km gaan meten met de snelle jongens van AV Triathlon en Altis. Gelukkig dit keer niet de enige Running 2000 loper. Ook John de Vries is zich aan het warmlopen. Eigenlijk kunnen we meer zeggen de spieren wat loslopen. 't Is echt warm genoeg. Het parcours van de Hamersveldloop is een leuk parcours en bestaat uit 2 rondes van 5 km. Netjes uitgezet en dus echte kilometers dit keer. Na de start meng ik mij tussen een behoorlijke groep atleten van Triathlon en Altis. Vooral Ed Jacobsen hou ik in de gaten. Hij is mij ieder jaar voor geweest en dat willen we dit jaar eens proberen te voorkomen. Het groepje dunt nadat de km's vorderen lekker uit.
Sommigen lopen te hard, maar ik loop toch langzaam weg van een aantal jongens. Iedereen heeft het goed zwaar. De extra drankposten zijn een ware verwelkoming. Na de eerste ronde geven een aantal atleten het op. Het veld dunt aardig uit. Ook John besluit om het bij 5 km te houden. Met een mooie tijd van net over de 20 minuten passeert hij het 5km punt. Samen met John toch maar eens op tropen training.
Na ronde 1 zie ik Running2000 hinde Melanie Spruyt aan de kant staan. Ze moedigt mij aan en roept dat ik toch echt Ed, die zo'n 50 meter voor mij loopt, voorbij moet gaan streven. Haar aanmoedigingen geven mij een extra duwtje en ik ga op weg naar mijn naaste tegenstander.
Bij km 6 kom ik inderdaad weer bij Ed te lopen. We praten even kort over hoe zwaar het vandaag is. Elkaar afwisselend vervolgen we onze km's. Niet meer in het tempo als de eerste 5 km. Gedurende de laatste km klinken de woorden van Melanie weer in het hoofd. Ook de woorden van Henk dat er genoeg puf moet zijn om een goede sprint te trekken. En ja, het gaat lukken. Ik loop weg van Ed en leg de laatste km in 3.44 af. Onder de zware omstandigheden een mooie 3e plek bij de 45+. Niet de tijd die we graag hadden willen lopen maar ondanks het weer toch net mooi onder de 38 min.

Geen opmerkingen: