20 maart 2010

Veluwepoortloop - Nijkerk - 20 maart 2010

Lekkere lente temperatuur, maar wel natterig en heel wat wind. Het is weer Veluwepoortloop tijd. Een thuiswedstrijd. Dit keer nog wel gekozen voor de 5km. Geen veteranen klasse helaas. Dus weer het gevecht aangaan met de jonkies. Een moeilijke opgave omdat het VRT team weer opgedraven was en ik ook nog wat andere bekende snelle lopers tegenkwam. Wel leuk voor de strijd natuurlijk. Na de start de wind in de rug. Daar hou ik van. Dat geeft mij vleugels. Ik kon dan ook de eerste km aardig goed meekomen met de voorste lopers. Lopers van de 5 en de 10km. Snelle Rijk natuurlijk ook op kop bij de 5. Na 1.5km werden de 5 en 10km wegen gescheiden en zag ik dat ik op een 4e plaats aan het huppelen was. De strijd aangaan om een 3e plaats en dat gevecht werd gewonnen en mocht ik een tijdje van deze plaats genieten. Maar een groepje van 3 andere lopers kwam toch dichterbij en vond de aansluiting. Niet meer alleen tegen de wind in, maar het zou nu natuurlijk een strijd worden om een podiumplaats. Helaas werd de strijd al een eind voor de streep gestreden en kon ik het verhoogde tempo niet bijbenen. Zoals gezegd helaas geen veteranen klasse, maar met een 6e overall plaats in 18.42 toch tevreden.

Geen opmerkingen: