12 december 2009

Nijkerk - Koude Polderloop - 12 december 2009

Het is bijna negen uur in de avond en de lange hardloopwedstrijd in het mooie Nijkerk zit erop. Lange hardloopwedstrijd? Vergeleken met het after running work is het rondje 10km eigenlijk een peulenschilletje. Na de loop met de inschrijvingen en de uitslagen onder de arm naar huis. Computer weer aan en het grote typewerk kan beginnen. De uitslagen verwerking. De clubkampioenschappen verwerking. Foto's op de website plaatsen. Altijd natuurlijk weer een mooie uitdaging om een PR te halen met de uitslagen verwerking. Hoe sneller op het web hoe mooier. Maar helaas niet altijd haalbaar. Er sluipen wel eens foutjes in de uitslagen lijst. Lopers die bijvoorbeeld voor een 2e maal over de streep gaan maken het mij/ons wel eens moeilijk. Dan wordt het wel eens puzzelen. Gebeurd eigenlijk altijd bij de 10km en nooit bij de 5. Maar goed, ze staan er weer op en er mag natuurlijk altijd gemailed worden als er toch nog ergens een vraagje is of een foutje in het geheel is geslopen.
De clubkampioenschappen waren spannend. Maar ze zijn verstuurd naar Henk voor controle. Dan op het web en blijde gezichten op 19e december op het grote Loopgroep2000 galafeest.

Maar goed, nu maar naar het echte werk. De koude polderloop. De loop die zijn naam altijd eer aandoet. 2 Weken geleden wist Henk Mentink al te vertellen dat het vrij koud zou worden, dat het droog zou zijn en weinig wind. Onze trainer die dus ook weerprofeet genoemd mag worden had het bijna goed. Ja, bijna. Het was koud. Het was droog. Maar het voorspelde briesje was een behoorlijke wind. Voor mijn lichtelijke postuur eigenlijk meer een storm. In ieder geval op de dijk. Wat heb ik toch een hekel aan wind.

De Koude Polderloop die qua deelnemersveld ook weer een toploop genoemd mag/mocht worden. Zeker qua uitslagen de snelste loop van Nijkerk en nabije omstreken. Een loop door de prachtige Arkeheem polder. Op naar het gemaal en weer terug. Genieten van de natuur en het randmeer. Een mooie en goed georganiseerde loop door Loopgroep2000. Als lid van Loopgroep/Running 2000 mag ik misschien iets bevooroordeeld zijn, maar zou ik geen lid zijn zou ik er precies hetzelfde over denken.
En ik ben tevens niet de enige die er zo over denkt. Ook veel positieve reacties van medelopers. Medelopers uit de verre omstreek. Bekenden en onbekenden.


Na een vlotte start waarbij ik de eerste 2 km mijn goede vriend en rivaal Hans Rawee achter mij wist begon helaas het zware werk. Ik kwam tegen de wind in en meteen namen Hans en Jan Reichardt afstand. Helaas niet bij machte om goed tegen de wind op te beuken. Gelukkig brachten mijn Running2000 colleage Randy Hendriks en Eelco Goud uitkomst en kon ik mij zo'n 1.5km aansluiten en zodoende weer een snelle km tijd neerzetten. Geen tegenwind de tijden die ik moest lopen. Tegen de wind in behoorlijk verval. Zeker de 6e km over de dijk. Op de dijk verloor ik Randy en Eelco en was ik de overige km's op mijzelf aangewezen. Na de dijk afgelopen te zijn was Fujin, mij weer beter gezind en liep ik weer de lekkere lage 3.45 per km's. Niet snel genoeg om Hans nog in te halen, maar het liep weer lekker. Wel kreeg ik in de laatste km nog het gehijg van een andere 40+ veteraan in mijn nek, die mij ook nog eens even van mijn ooh zo vertrouwde 4e plek afliep. Maar ja, altijd 4e is ook niet leuk. Dus dit keer maar eens op het nr 5 treedtje.

Na afloop de traditionele,gezellige Rakhorst prijsuitreiking. De koffiemachines, strijkijzers, etc vlogen weer over de toonbank en werden vele aanstaande paartjes weer gelukkig gemaakt met een stukje uitzet. Een prachtige afsluiting van de serie herfstlopen van Loopgroep2000. Blijde gezichten, leuke lopen, gezelligheid, goed georganiseerd. Loopgroep2000..... Bedankt voor al dit moois.

1 opmerking:

koen henkes zei

Knap hoor!Wedstrijd lopen de rest van de dag uitslagen verwerken en de volgende dag weer vlammen in zeewolde op de Loko run!!!
Groetjes koen