7 november 2009

Zandenplasloop - Nunspeet - 7 november 2009

De voorinschrijvingen telde al bijna 300 inschrijvingen. Het zou weer topdrukte worden tijdens de Zandenplasloop. En inderdaad, met bijna 450 inschrijvingen mag deze prachtige loop door het Zandenplas bos een regionale topper worden genoemd. Niet alleen qua deelnemers aantal, maar zeker ook qua niveau. Heel wat toppers uit de wijde omtrek hadden zich aangemeld voor de loop over 5 of 10km. De weergoden waren allen ook goed gezind. In de vroege morgen fikse regenbuien, die net voor de start van de 5km hun laatste drupje lieten vallen en pas weer terugkeerden nadat de laatste loper van de 10km de streep was gepasseerd.

Na afgelopen maandag een goede 5km tijd neergezet te hebben was het vandaag weer de dag om een super lage 37tiger neer te zetten. Liefst natuurlijk een hoge 36tiger. Dat blijft gewoon een uitdaging en doelstelling. Maar ook iets wat mij nog niet is gelukt dit jaar. Dit jaar de tijdstrijd zonder de bekende Altis masters als hazen. Na het sinderende startschot kwam ik gelukkig gelijk in een goede groep lopers te zitten. Lopers waarmee al vaker gelopen is en die gewaagd zijn aan elkaar. Dus voortvarend van start tezamen met overbuurman Bert van Driesten en toch met een andere Altis master, Rubert Rietkerk. Rubert speelde de haas in de eerste 3km's. Met net een marathon achter de rug zette hij de eerste 2km mooie kilometer tijden neer. Alles goed onder de 3.45.
Goed op weg naar een tijd van rondom de 37 minuten. Na km 3 verloren we helaas Bert en liet Rubert de Haas het kopwerk aan mij over. De ene kilometer na de andere werd in excate tijden geklokt. Je kon je horloge er op ijken. Elke km 3.46. Maar, helaas net niet snel genoeg voor een 36tiger. Het lopen ging lekker en het was genieten van het mooie herfstbos met de lichte heuveltjes. De heuveltjes en het herfstbos dat je altijd weer aan de kleine 7hills doet denken. Wel behoorlijk stille kilometers. Geen lopers vlak voor ons. Wel kreeg ik op gegeven moment Wout Mensing weer in het verzier. Even de hoop dat Rubert en ik hem nog zouden inhalen, maar de afstand was helaas toch wat te groot. Na km negen vond Rubert echter mijn haaswerk wel genoeg en liep een paar seconden van mij weg. Ja, ik liet hem weglopen ipv strijd te leveren om hem voor te blijven. Een strijd om een podium plaats? Eigenlijk geen idee, maar we liepen wel erg vooraan. En inderdaad, net geen podium. Wel weer mijn favouriete plaats net naast het podium. Een 4e plaats. Een hele mooie 4e plaats in een sterk deelnemersveld.

----------------
http://harryvantveld.web-log.nl/mijn_weblog/

Geen opmerkingen: