25 oktober 2009

Wolfskamerloop - Huizen - 25 oktober 2009

Gelukkig een uurtje lange slapen. Rust die ik toch wel nodig had om vandaag eens te proberen een mooie tijd neer te zetten op de 10km van de Wolfskamerloop. Best wel een zware week geweest. Veel tijd besteedt aan 2 lastige klanten in Dresden en Londonderry.
Daarnaast iedere dag nog veel laswerk moeten doen tot in de late uurtjes. Maar wel alles met afsluiting van het plaatsen, op de zaterdag, van 1 van mijn mooiste hekwerken die ik gemaakt heb. Om het lichaam niet te veel af te matten de klant het beton maar laten malen zodat ik mijn tedere rugje niet te veel hoefde te belasten. Zo... een beetje reclame is weer gemaakt dus weer terug naar het hardlopen. Na een goede en broodnodige nachtrust dus op naar Huizen. De Wolfskamerloop is een wedstrijdloop over 10km. Niet de meest makkelijke. Voor mij valt hij onder de middelzware crossen. Niet mijn geliefde hobby, maar ik moet wel meedoen met deze loop omdat deze wedstrijd ook het 10km clubkampioenschap van Veteranen Nederland is. En ik heb mijn titel bij de 45+ veteranen te verdedigen. Dus ik was ook echt van plan om daar flink voor te gaan. Vandaag ook de eerste wedstrijd op de Luna Racers. Na een gedegen inloop periode van 1 week waren ze aan de beurt om mij behulpzaam te zijn met een mooie eindtijd. De mooie lichtgroene schoentjes passen prachtig bij mijn mooie Running2000 kledij. Een plaatje om te zien.
Bij het inlopen kwam ik de vader van Nick Hoogedoorn tegen. Nick was bezig met de 5km. Vader vertelde mij dat hij op idee was gekomen om Nick naar Huizen te nemen. Nick mag natuurlijk trots zijn op zo'n vader die hem zo goed ondersteund. Snelle Nick kwam 9 seconden achter de nr 1 over de streep. Weer een prima prestatie van deze jeugdige Running2000 atleet.
Ik kwam nog meer Running2000 lopers tegen. Waaronder natuurlijk Randy Hendriks. Hij noemt mij de "always be there" loper, maar dat kunnen we natuurlijk ook van hem zeggen. Eigenlijk zou ik wat minder wedstrijden moeten lopen om zodoende op bepaalde wedstrijden wat beter te kunnen pieken. Maar wedstrijdjes zijn leuk en een keuze is dan ook moeilijk.
Dus gewoon weer vooraan bij de startstreep en weggeschoten voor de voor mij 2 geliefde 5km rondes. Maar dit jaar plotseling een ander parcours. Na km 1 gingen we niet rechtdoor, maar rechtsaf. Een nieuw pad in met toch wel wat mulligheid. Mullig zand waar ik echt niet van hou. Mulligheid kost tijd. Maar je wordt er wel sterk van zou Henk zeggen. Boven verwachting gingen de eerste km's goed. In 18.32 ging ik het keerpunt om. Maar het lichaam voelde al wel dat ik iets te veel gegeven had. De 6e km ging tegen de wind in langzamer dan ik zou moeten. Ik kon mij helaas ook niet verschuilen achter een groepje lopers. Tezamen met nog een loper liep ik vrij alleen. Na km 6 weer het bos in. De ronde tijden bleven helaas wat steken en mijn eindtijd ging toch weer richting de 38min. Ondanks vermoeide benen bleef ik knokken voor een hoge 37tiger. Maar helaas het mocht net niet lukken. Als prachtige 13e loper kwam ik over de streep in 38.12. Voor de Wolfskamerloop een keurige tijd. Toch sneller als 2007 en 2008. Mij de vraag achterlatende of dit nu door het goede trainen is gekomen of door de nieuwe Luna's?


Bij de streep opgewacht door Randy. Randy die bij de streep altijd even moet vragen of we gelijk gaan uitlopen. Dat uitlopen heb ik maar even laten zitten.

Zittend op een tafel zaten Randy en ik in spanning of we nog meer Running2000 lopers op het podium zouden zien. Randy hoopte van zijn eeuwige 3e plek af te zijn en ik van mijn eeuwige 4e plek. In ieder geval is deze plek net als in 2008 ook dit jaar weer mijn favoriete plaats. Randy mocht weer een dikke envelop in ontvangst nemen. Maar ik? Ik mocht weer genieten van een prachtige 4e plek. Voor het derde jaar op rij. Men kan in ieder geval niet zeggen dat ik niet standvastig ben.

Vandaag Woensdag 28 oktober kwam het heugelijke bericht binnen dat ik voor de 3e achtereenvolgende keer clubkampioen in de klasse 45-50 van Veteranen Nederland (avVN) ben geworden. Een heugelijke mededeling. "Een prachtige wisselbeker mag op de kast blijven staan."

Blogger is een mooie weblog, maar slecht in de mogelijkheid reacties te geven:
Wil je eens een reactie geven: Zie mijn andere weblog. http://harryvantveld.web-log.nl/

Geen opmerkingen: