11 oktober 2009

Arkervaartloop - Nijkerk - 10 oktober 2009

De eerste thuiswedstrijd van het jaar. In het mooie Niekark. Gezelligheid alom op het plein. Op de thuisbasis natuurlijk vele bekende Nijkerkers. Lopers en toeschouwers. Ook natuurlijk niet Nijkerkers waren naar de 2e Arkervaartloop gekomen, waaronder de snelle lopers van VRT en snelle Randy van Running2000. Het weer was prima loopweer, misschien iets te veel wind, maar die kreeg je op het 5km keerpunt in de rug.
Toch weer even geleden dat ik een 10km wedstrijd had gedaan. De twee afgelopen 5km wedstrijden gingen prima en dus ik had goed hoop op een mooie tijd in eigen woonplaats.


Na een keurig startschot van onze burgervader, die ook best eens mee zou kunnen doen, want hij krijgt al een aardig buikje, gingen we op weg. Ik sloot mij aan bij VRT'er Hans Rawee en de buurman op de hoek Bert van Driessen. Km's 1 en 2 in een keurige 3.35. Niet te snel van start en lekker op dreef. Km 3 gaf echter tot mijn grote verbazing en zorg een 3.50 aan. Niet helemaal wat we wilden, maar de tijd werd toch neergezet. Ook Hans en Bert liepen iets bij mij weg en ik kwam alleen te lopen.
Helaas kwamen de snelle km tijden ook niet meer terug. Ze bleven steeds in de 3.50 of wat hoger. Ondanks deze tijden bleef ik niet ver achter Hans en had hoop weer aan te kunnen sluiten. Vanuit de polder kwamen we weer in het industrie terrein. Het minst mooie stuk van de Arkervaartloop. Dat stuk moesten ze er maar even uitknippen. Zeker de achteruitrijdende asfaltvrachtauto die mij bijna verpletterde. Na dit saaie stuk, gelukkig weer langs de mooie Arkervaart voor de laatste km. Een km die mij bijna het idee gaf een bekende Nijkerker te zijn. Van alle kanten werd mijn naam geroepen en kreeg ik de aanmoedigingen om noch wat te versnellen. Hans was mij helaas ook dit keer weer te snel af en met een wat minderde tijd dan gehoopt ging ik over de streep. Ondanks de tijd van 38.22 kijk ik terug naar een bijzonder leuk en gezellig festijn in eigen dorp.

Geen opmerkingen: