27 september 2009

30 van Almere - 27 september 2009

Het "oudje" tegen de jonkies.


De weerberichten beloofden een prachtige zondag. Na de damloop van vorige week had ik zin in een kort westrijdloopje. Even googelen en ik kwam terecht bij de 30 van Almere. Een kort loopje? Voor de 30 werd natuurlijk niet gekozen. Het werd de 5km. Dus zondagmorgen op naar Almere. Prachtig loopweer. Voor de start kwam ik 2 krakers van Running2000 tegen. Koen Henkes en Randy Hendriks. Beide de strijd aan op de 10km. Na het startschot van de 30 en 15km mochten wij na een enthousiaste gezamenlijke warming-up het op een lopen zetten. Direct na de start bleek al dat het een gevecht tegen de jonkies zou worden. 3 Jonge knapen zette het meteen op een flink lopen en ik lag per direct weer eens op mijn favouriete 4e plek. Ondanks de 2 lastige bruggen werden de km's in een constant tempo afgelegd. Na 3km kon ik mij weer aansluiten bij de 3e jeugdige loper, die ik toch in ras tempo had ingehaald. I.p.v. er lekker overheen te knallen liep ik de laatste 1,5km met hem op. Toch wel een beginners foutje zou uiteindelijk blijken, want sprintbenen heb ik niet. Km5 werd keurig netjes afgeklokt op 18.11. Helaas niet de eindtijd. Deze 5km was geen 5km. Het finish doek stond 200m verderop. En net in deze 200m werd de wedstrijd tussen nr 3 en 4 beslist. De jonge benen sprintte bij mij weg en met een achterstand van 2 seconden kwam ik over de meet. Helaas geen veteranen klasse bij de Almere30 lopen, maar mnet een 4e plek tussen allemaal jonge senioren ben ik toch heel tevreden.

Geen opmerkingen: