6 september 2009

Muiderslotloop - Muiden - 4 september 2009

Een lange stilte op de blog. Ik kreeg al vragen of ik nog aan het hardlopen was. Maar het was gewoon vakantietijd. Voorthuizen was de laatste loop en gelukkig is het hardloopseizoen nu werkelijk losgebarsten. Afgelopen weekend maakte een familiefeest in Berlijn de keuze erg makkelijk. Ik kon niet meedoen met de Heideloop in Ermelo, dus ook dit jaar dan weer op voor de 4e keer naar de Muiderslotloop. En ook al wil ik de Heideloop van mijn Loopgroep2000 cluppie niet tekort doen,...... de Muiderslotloop staat toch elk jaar in mijn agenda met uitroepteken.


Starten vanuit het Muiderslot en een mooie 10km ronde. Met 250 lopers toch ook wel een loop met een behoorlijk bezoekers aantal. Helaas deed het weer ook dit jaar niet echt mee. Regen en wind waren een grote boosdoener om het de lopers nog eens extra moeilijk te maken. Bij het inschrijven kwam ik Max tegen. Van Max Putman kan ik zeggen dat hij niet een loopmaat is, maar een wedstrijd maat. Kom het vaak tegen tijdens de wedstrijden in het westelijke gedeelte van het land. En als ik hem tegenkom weet ik meestal wel dat ik mezelf een plaats achter hem kan plaatsen. De eerste km's lopen we altijd samen, maar hij is in het bezit van een fantastische eindsprint en moet hem dan ook altijd laten lopen. Net voor het startschot kletterde de regen heerlijk tegen de kasteelmuren aan. Gelukkig de eerste km's wind in de rug. Dus die gingen lekker. Ik kwam in een groepje van 4 man terecht en een daarvan natuurlijk Max. Zo vervolgenden we 6 a 7 km's. In een mooi strak tempo en op weg naar een hele mooie tijd. Maar toen.... toen kwam de wind. Ze zeggen wel eens dat als je licht bent, je er geen last van hebt. Nou, ik voelde me net een veertje en moest vechten om op de weg te blijven. Helaas liepen de km tijden dus op en ging de hele lage 37tiger de mist in. Maar ik lag op een gedegen 3e plaats bij de veteranen en daarin kon ik mij berusten. Een goede start voor de komende herstlopen. Dus met goed gevoel op naar Alie en Henk om de uitslagen verwerking van de Heideloop voor te bereiden. Volgend jaar toch maar eens de Heideloop. Maar wel hopen dat beide lopen dan niet in hetzelfde weekend zijn.

Geen opmerkingen: