28 juni 2009

Weesp Vechtloop 28 juni 2009

Zondag de 28ste weer de traditionele Vechtloop. Een week verschoven dus net samen met de Hamersveld loop. Moeilijke keuze, maar toch gekozen voor de 15 km in Weesp. Een record aantal deelnemers dit jaar. Gaat langzamerhand richting de 1000. Vorig liep ik daar goed en haalde toen net geen pr op de 15 omdat het parcours een stuk te lang was. Men had ons verzekerd dat dit jaar het keerpunt op 7.5 km de aandacht zou krijgen. Nou we waren dus benieuwd. Een toptijd zou er dit jaar niet inzitten omdat de zon heerlijk op onze bolletjes scheen. Warm en benauwd. Maar dat het zo slecht zou gaan had ik toch echt niet verwacht. De eerste km's gingen helemaal niet verkeerd. Ach misschien wel de eerste. Veel te snel. Ipv een mooi 3.50 was ik me al weer aan het opblazen door een 3.20 neer te zetten. En dat op een 15km. Niet echt snugger natuurlijk. Tot km 7 eigenlijk geen vuiltje aan de lucht. Begon allemaal wel wat benauwder te worden maar ik lag nog steeds lekker van voren. Op naar het keerpunt. Het klokje gaf het al weer aan. Weer te ver. Geef mij Loopgroep2000 maar. Daar zijn de km's echte km's. Het kan niet zijn dat als je km tijd zo onder de 4 minuten ligt dat je op de achtste km in 1 keer 5min13 loopt. Ik had er op de een of andere manier weer flink de smoor in. Lag op een vertrouwde 4e plaats, maar mijn tijden gingen flink omhoog. Had er eigenlijk niet meer zo'n zin in. Geen km werd meer onder de 4min gelopen. Het ging bij tijd en wijlen zwaar en soms weer soepel. Op een rustig tempo mijn km's afgelegd. Toch een beetje genieten van het weer. Er maar een mooi trainingsloopje van gemaakt. Onderweg nog even ingehaald door 3 heren die er nog wel wat tempo inhadden. Behoorlijk afgemat gingen we over de Championchip matten. Opgewacht door Remco die gelukkig wel blij was met zijn eindtijd op de 10km.
Na flink wat water getankt te hebben (uiteindelijk bleek ik 1kg lichter geworden te zijn) op weg naar huis om nog heerlijk van het mooie weer te genieten.

Geen opmerkingen: