13 mei 2009

Meerkantenloop Ermelo 13 mei 2009

Meerkantenloop Ermelo.

Woensdag de 13e. Geen interval training, geen Dorpsloop in Hoogland, maar de Meerkantenloop in Ermelo. 5 Km op de planning om lekker los te lopen voor de 50km estafetteloop rondom het Eemmeer. De Meerkantenloop wordt elk jaar drukker bezocht. Ook door de regionale toppers waaronder o.a. Wout Mensink en Melchior van de Pol. Beide nog maar half hersteld van de 10 Engelse mijl in Epe waarbij ze allebei mooie prestaties neerzetten. Beide ook kiezende voor de 5km. Tja, dan weet je al je dat het moeilijk wordt om op het trapje te komen. Na een vertraagde start vanwege de vele inschrijvingen het op een heerlijk lopen gezet. De nieuw Nikes die zijn aangemeten door een charmante Run2day medewerkster zaten als pantoffeltjes. Wout liep toch ietsjes minder dan dat we gewend van hem zijn en ik kon hem dit keer aardig bijhouden. Maar ik liep toch ook weer wat sneller. De eerste 2.5km doorkomsttijd in een mooie doorkomsttijd van 8.53 en nog steeds vlak achter Wout, die echter de 2 ronde toch iets van mij wegliep, maar uiteindelijk toch met een klein verschil van 8 seconden over de meet ging. Melchior natuurlijk als eerst in een mooie tijd van 16.44. Wout op een mooie 3e plek in een tijd van 17.52 seconden. Ik weer eens op mijn goede oude vertrouwde vierde plek in een tijd van, ja hoor dus weer net geen 17er, maar precies 18.00 rond.
1 Seconde harder lopen en ik was heel blij geweest. Nub en ik gewoon een tevreden mens.
Op naar de Eemmeerloop voor een mooie tijd op de 10.3km. Niet met een Running2000 team, maar met mijn ASM bedrijfsteam. De laatste keer. Het team wordt helaas opgeheven vanwege economische omstandigheden. Voor volgend jaar de wens om deel te nemen met een snel Running2000 veteranen team.

Geen opmerkingen: