31 december 2008

2008

Op de laatste dag van het jaar niet hard gelopen. Nee ipv de loopschoenen de Viking Marathons aangetrokken. Temperatuur ver beneden nul. Prachtig schaatsweer. En voor deze ontzettend mooie sport gaat alles aan de kant. Dus ook het hardlopen. Geen Silverster run of wat dan ook. Nee, gewoon lekker schaatsen. Klaarstomen voor de Elfsteden tocht. Ach als dat toch waar mocht zijn. M'n lidmaaschap met startrecht staat in de kast. Te wachten op het; It giet oan.
Dus zolang als het kan heerlijk glijden op het ijs. Liefst samen met goede vriend Jan Bast. Jan is een oud "A" marathon rijder en van hem wat jaartjes les gehad om de techniek van het schaatsen te mogen leren.
We mogen gelukkig even rustig aan doen met de hardloop training. Maar over paar dagen wel het nieuwe training schema gaan volgen. Eerste 2 maanden vooral weer gericht op wat meer duurloop. Kijken of we de progressie kunnen voortzetten en toch beter de doelstellingen kunnen halen. Ook al heb ik vooral op de 15 en 16.1 km mooie pr's gelopen, ik ben niet helemaal tevreden met de 5 en 10 km. Had beter mogen zijn. Wel sneller als de jaren daarvoor, maar nog niet wat ik had verwacht. In algemeen mag ik toch terugkijken naar een mooi loop jaar. Het tennis aan de kant gezet om me vol op het hardlopen te storten. Behoorlijk wat wedstrijdjes gelopen en vaak op podium gestaan. Heerlijk gelopen bij m'n nieuwe club, Loopgroep/Running 2000. Gezellig om met elkaar te trainen en vooral met de intervals flink aan de bak te gaan. Wat dat betreft een goed besluit om mij bij Running2000 aan te melden. Ik voel me er dan ook prima thuis. Dus op naar een nieuw jaar, met een goed oog op de training schema's en hopelijk aan de doelstellingen voor de 5 en 10 km voldoen.

Geen opmerkingen: