12 juni 2010

Rondje Ederveen 12 juni 2010

Niet alleen Running2000 loopgeweld in Zwolle en Oosterhout, maar ook in het mooie gelderse dorp Ederveen. Sanne Sinbald en ik deden goede zaken in het Rondje Ederveen. Sanne die na een lange blessurepauze de snelle schoenen had aangetrokken om eindelijk weer eens haar eerste wedstrijd te lopen. Wedstrijd ritme ontbrak natuurlijk nog, maar met een eindtijd van 22.34 op het winderige parcours en een tweede plaats bij de dames, mocht Sanne toch tevreden zijn. Sanne vond haar tijd natuurlijk wat tegenvallen want ze is beter gewend, maar de blessure heeft niet opgespeeld tijdens haar eerste wedstrijd. Dus een goede start om weer snel in de 20 mimuten te duiken in de komende tijd.
Ikzelf leverde in het Ederveense rondje, strijd met de jeugd. Tja, dat krijg je als je wat ouder wordt. Daarnaast vreesde ik ook sterke tegenstand van een aantal PK veteranen, maar dat bleek uiteindelijk toch mee te valen. Na 300m kwam ik al op kop te liggen en nam de jeugd op sleeptouw. Toch een vreemd gevoel om op kop te lopen. Maar wel genieten. Alleen voetstappen achter je. Aangezien er een behoorlijke wind stond en ik gisteren nog een behoorlijk zware training had gedaan had ik vandaag geen lage 18 in het hoofd. Gewoon lopen op een mooie klassering was vandaag de taak. Maar met jeugd is het oppassen. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze mij in de laaste honderd meters nog voorbij sprinten. Ik besloot dan ook de eerste kilometers behouden te lopen en dan bij kilometer 4 te kijken of ik weg kon komen. Bij kilometer werd dus versneld en de voetstappen achter mij vervaagden door de wind en de steeds grotere afstand. De voorfietser moest de laatste kilometer flink aanpoten om mij voor te blijven. In korte tijd werd een verschil van meer dan een halve minuut gemaakt en mocht ik onder Ederveens applaus de streep als eerste passeren.

Geen opmerkingen: