23 mei 2010

Dorpsloop Hoogland 19 mei 2010

Na 2 jaar van afwezigheid weer eens op naar Hoogland. Op voor 7 rondjes. Niet rondom de kerk, maar wel er vlak bij. Hoogland had zich weer opgemaakt voor de Dorpsloop. Een spektakelstuk waarbij eerst vele scholieren zich de benen uit het lijf lopen om vervolgens het startschot te laten knallen voor de 7.2 km door de hoofdstraat en zijstraten van Hoogland. 500m mooi asfalt en 700m straatsteentjes en stoepen. Maar toch altijd weer een leuke happening waarbij je altijd weer de de snelle mannen van AV Triathlon en Altis tegenkomt. En tegenwoordig natuurlijk ook het VRT team. Van VRT natuurlijk mijn grote vriend maar ook ietwat concurrent Hans R. Helaas was ik vandaag de enige Running2000zender. Melanie's naam viel verscheidene keren, maar hoe hard de speaker ook riep, ze bleef onvindbaar. Zich stilletjes aan het voorbereiden voor haar NK. Voor de wedstrijd wat inlopen met snelle Rijk en Hans R. Mijn maag protesteerde wat en ik had de hoop dat ik niet ietwat te zwaar getafeld had. Typisch weer Harry om niet gewoon even een lichte maaltijd te eten. En ik had mij nog wel voorgenomen om vandaag snelle Hans bij te houden. Hans die altijd net van mij weet te winnen. Een kranige veteraan. Na het startschot deed ik wat ik wilde doen. Achter Hans aan. En dat ging goed. Mijn maag voelde weer beter aan en ik liep eigenlijk gewoon lekker. Het was weer wat warmer weer en de oude botten voelde soepel aan en het liep gewoon. Na 2 rondjes was Hans en geloof ik wat zat dat ik steeds in zijn kielzog zat. Hij gaf maar eens aan dat het nu mijn beurt was voor het kopwerk.

En als goede vriend neem je dan natuurlijk het kopwerk over. Het tempo bleef lekker hoog. De rondetijden bleven aardig vlak. Het bleef lekker gaan. Voorste lopers werden ingehaald. Maar ook begon ik heel langzaam van Hans weg te lopen.
Ik hoorde het aan de aanmoedigingen. Achterom kijken deed ik niet. Gewoon gaan. Jeroen van VRT werd ingehaald. En ik kreeg zelfs snelle Rijk in het vizier. Wow het ging echt goed. Alleen nog jonkies voor mij. De laatste ronde ging in en Hans was ik echt kwijt. Een lichtelijk vreugde gevoel bekroop mij en ik wist ook de laatste ronde in een goed tempo door te lopen. Jammer dat het er geen 10 waren. Ik was zeker onder de 37 geƫindigd. Moe maar voldaan ging ik over de streep. Als eerste veteraan en met een overall 6e plaats. In een mooie tijd van 26.19. Na nog een half uurtje gezellig nababbelen met de VRT ploeg ging ik voldaan naar huis.

Geen opmerkingen: