5 april 2009

Baancompetitie Amersfoort

Eindelijk dit jaar aangemeld voor de baancompetitie in Amersfoort. Georganiseerd door AV Triathlon. Niet ingeschreven onder Running2000, maar onder de vlag van AV Nijkerk. Running2000 was (nog niet) uitgenodigd om aan deze regionale competitie, maar dankzij mijn goede vriend Gerard Smink, de organisator van dit mooie evenement, kon ik toch meedoen.

De baancompetitie gaat over een afstand va 800m, 1500m, 3000m en 2x 5000m. 4 Uitslagen tellen. Een mooie gelegenheid om eens te kijken hoe we presteren op de kortere afstanden. Nog nooit een 800, 1500 en 3000 gedaan.

Dinsdag 31 maart was de dag van de 3000m. Heerlijk loopweer. Geen wind en net niet te koud. Dochter mee om de ronde tijden te klokken. Een leuke atmosfeer op de baan. Veel bekenden. Ook Melanie was aanwezig voor een snelle 3000m. Helaas niet in mijn startgroep anders hadden we mooi samen kunnen optrekken. 10.36 Was mijn berekende en opgegeven tijd. 1min25sec voor elk rondje. Strakke tijd voor het begin van het seizoen, maar moest toch zeker mogelijk zijn.

Op mijn 3000m debuut liep ik eigenlijk een mooie wedstrijd. Behoorlijk lang in de kopgroep en de eerste rondjes iets sneller dan de 85 seconde. Dit alles onder luide aanmoedigingen van Malanie, Gerard en een aantal bekende Nijkerks. 3 rondjes op 87 seconden. Helaas toch wat toegegeven. Maar toch... de laatste ronde met een mooie eindspurt naar een eindtijd van 10.37. Dik tevreden.

Het leuke was nog dat Melanie die in groep 4 startte precies dezelfde tijd liep als ik. Nou... eigenlijk .1 seconde sneller. Maar goed, dat mag de pret niet drukken. Kan haar dus nog steeds bijhouden op mijn oude leeftijd.

Over 2 weken de 5000m. Op naar een PR? Zou mooi zijn, maar twijfel of dat dat er nu al inzit. Misschien nog vroeg in het seizoen, maar we gaan ervoor.


Geen opmerkingen: