8 maart 2009

Loko competitie Zeewolde 2009

Vandaag, 8 maart 2009 was de laatste Lokoloop van het winterseizoen. Klinkt goed, want als deze serie erop zit komt de lente. Weer lekker met warm weer lopen. Korte broek aan en genieten van het mooie weer. Toen ik vanmorgen wakker werd konden we dat niet echt zeggen. De regen gutste weer eens lekker tegen het raam. Zou ik mij weer lekker omdraaien en alleen naar de prijs uitreiking gaan was mijn eerste gedachte. Wie gaat er nu in dat beestenweer hardlopen? Maar toch mijn vermoeide lijf over de rand van het bed gesmeten. Eruit. De spieren heerlijk zeer van het beton draaien van de dag ervoor. Een blik op buienradar gaf mij gelukkig een beter gevoel. 10.15 zou het droog zijn in Zeewolde. En inderdaad op weg naar zeewolde zag ik de donkere wolken snel wegtrekken richting het verre oosten. In de kantine weer de bekende gezichten van de medelopers en de clubgenoten. De jeugdige snelle lopers Nick en Rob, die vast weer voor de 1e twee plaatsen zouden gaan strijden en Henry van der Horst die zijn titel bij de 50+ zou gaan verdedigen.
Tijdens de start scheen het zonnetje heerlijk tussen de wolken door. Een stuk warmer dan een uur geleden. Behaaglijk weer om eindelijk weer het mooie zwarte Running2000 shirt te tonen. Henk zou wel weer blij zijn als hij dat zou zien.
De eerste 2 km's kon ik goed meekomen met Nick en Rob. Daarna liepen ze wat bij mij weg, maar tijdens de modderpaden van km 3 en 4 kwam ik ze toch weer vlak op de hielen te zitten. Ze waren weer eens lekker met hun taktisch spel bezig. Zoals gewoonlijk gingen beide "heren" in de 5e km versnellen. Toch weer te snel voor mij om het bij te houden. Van een afstandje genoot ik van het spel van clubgenoot Nick en Altos runner Rob. Met een tijd van 18.45 ging ik de streep over. Ook dit jaar weer weinig weerstand in mijn klasse op deze 5km. Te weinig lopers bij deze toch wel leuke competitie. Met een grote beker en een mooie envelope voor een gratis inspannings test bij parametrisch centrum Luxor in zeewolde sluiten we deze wintercompetitie af.

Geen opmerkingen: